Um contributo de diversos especialistas que refletem e investigam sobre aspetos do português e sobre vários contextos do seu ensino e aprendizagem e que discutem políticas educativas para o português.
Reúne relatos de especialistas sobre experiências de desenvolvimento de materiais didáticos dirigidos a PLNM e PLH que possam contribuir para a construção e expansão do conhecimento desta área.
This book is designed for researchers, trainers and teachers of Portuguese as a Non-Native Language, in general, and Portuguese as a Heritage Language, in particular. It fulfils some of the teaching needs in the area.
Esta obra apresenta os fundamentos teóricos e práticos desta área da Didática de Línguas e as políticas enquadradoras, de design curricular, de práticas letivas e de formação e perfil dos seus atores.
This book reflects on the pedagogical-didactic and teacher training implications of the fact that Portuguese is not the native language of around 14% of the Portuguese school population.
Focusing on the communication skills of teachers in primary, pre-secondary and secondary education, it offers proposals in the context of teaching and learning in Timor that help its target to...
Pretende divulgar os princípios e modo de implementação do Ensino de Línguas Baseado em Tarefas, uma abordagem que se tem revelado muito eficaz para a aquisição e aprendizagem de segundas línguas.
This book offers an insight into the teaching and promotion of the Portuguese Language in our ever-changing world. It`s an assembly of several studies, with a diversified theoretical approach, that may inspire other investigations.
The discounts, promotions and campaigns are valid for 12-05-2024, unless otherwise informed. Move your cursor over the discount icon to see the price reduction modality. The listed prices include Portuguese VAT.
At the shopping cart the VAT taxes are adjusted accordingly to the Country of destination.LIDEL – Edições Técnicas, Lda. – Rua D. Estefânia, 183, R/c Dto. – 1049-057 Lisboa – Portugal